Dropship ke bang? Biasanya buat duit tanpa produk sendiri ni dropship je...

Tak dik. Kali ni kita cerita pasal affiliate. Kalau nak tahu secara basic pasal affiliate, boleh tengok artikel di bawah.

Artikel berkaitan - Setiap orang yang menyetai program affiliate, sistem akan generate special link. Ini bermakna, setiap orang akan mempunyai affiliate id yang berbeza. Ini bagi memastikan...(baca seterusnya) - Buat Duit dengan Affiliate.

Zaman sekarang ada macam-macam cara halal untuk buat duit di internet dan antara yang paling Popular di kalangan internet marketer adalah program affiliate.

Program Affiliate


Program affiliate ni satu sistem di mana kita sebagai agen atau affiliator akan mempromosikan link-link penjual produk (affiliate manager) yang dijana oleh sistem affiliate itu sendiri.

Komisen hanya akan dibayar apabila pelanggan membeli produk melalui link yang kita promosikan. As simple as that.

Secara ringkas

Agen (Link affiliate) --> Promosi link di social media (FB, Forum, email) --> Pelanggan Klik link affiliate tersebut dan beli --> Agen dapat komisyen.
Setiap agen akan mempunyai link id yang tersendiri dan dengan id tersebut, sistem akan detect tuan punya link yang mempromosikan produk tersebut. Untuk link id affiliate ni, ade trick yang perlu anda faham dan perlu anda buat untuk proses promosi lebih optima.

Komisyen 50% - 80%


Keuntungan program affiliate ini adalah bergantung kepada tuan punya produk dan biasanya range keuntungan adalah dari 30% hingga 70%. Kadang-kadang ada yang sampai 80% walaubagaimanapun still bergantung kepada affiliate manager.

Sebagai contoh, sesuatu produk itu berharga RM100, jika kominsyen yang diperolehi adalah 50%, anda dah dapat RM50 bersih. Cuba bayangkan anda promosi dan dapat menjual 1 produk setiap hari, sebulan dah dapat RM1500.

Macam mana nak register affiliate? Mudah sangat dan tak sampai 5 minit boleh register. Mostly program affiliate ni FREE!

Daftar Affiliate


Antara sistem affiliate yang ada di negara kita adalah seperti berikut:

Onpay
Ordersini
JV Warrior
klikjer

Akan datang saya akan berkongsi kaedah pemasaran link affiliate ok! Semoga berjaya!

Post a Comment

Previous Post Next Post