Antara soalan popular jugak ni bossku.
Ok macam ni. Sebaiknya produk yang anda nak jual tu tentulah produk yang ada permintaan dari pasaran. Secara mudah

Ada demand, kita supply

So untuk nak tahu produk mana yang ada demand atau permintaan, buat je simple survey di dalam shopee sendiri atau platform-platform lain yang anda rasakan relevan.

Kalau di dalam shopee (desktop view), anda boleh tengok di bawah kotak carian. Shopee ade tunjuk lebih kurang 8 jenis produk yang popular di shopee. Kalau di mobile view, boleh klik pada kotak search, nanti akan terpapar di "Trending Searches". Dari situ anda dah ada idea yang produk-produk ni mempunyai pemintaan yang tinggi dikalangan pengguna shopee app.

So bila dah tahu produk apa yang ada permintaan nak kena buat apa?

BUAT KAJIAN PRODUK

Kajian produk ni, anda kena ambil tahu dari segi harga pasaran, harga pesaing, berapa RM nak mark-up, review customer tentang produk dan info yang relevan berkaitan produk. Dan yang paling penting, mana nak dapat produk ni.

Anda kena tahu supplier-supplier yang dipercayai untuk anda dapatkan produk-produk tersebut. Sebab kena hati-hati zaman sekarang ni ramai scammer! So lepas dah jumpa supplier, deal pun dah cantik, apa lagi upload lah produk di kedai shopee anda.

Selamat mencuba!
  • [message]
    • RAJA DROPSHIP SHOPEE
      • Panduan lengkap dropship di shopee. Terdapat 50 trusted supplier disediakan untuk anda dari pelbagai niche. Selain itu, teknik kajian produk akan diterangkan secara terperinci agar anda tidak lost. Anda boleh cuci mata di sini.

Post a Comment

Previous Post Next Post