Saya percaya korang semua mesti pernah buat transaksi online kan? Shopping di Shopee, Lazada, 11Street even booking tiket flight!

Cara tradisional shopping online


Surf internet, dah jumpa barang yang nak dibeli, buat payment dan tunggu barang sampai. Sebenarnya ini cara bershopping zaman purba!

Jangan marah, gurau ye.

Sebenarnye ade cara yang lebih menarik dan bagus untuk bershopping di atas talian. Takde masalah pun nak guna cara ni tapi apa salahnya kalau ada cara yang lebih baik dan jimat bukan?

Buat ape bayar lebih kalau boleh dapat balik duit?

Ok. Ini tips berjimat untuk bershopping. Confirm tak akan rugi! Untung lagi ada la. Macam mana cara dia?

Secara mudahnya macam ni.

Setiap kali korang nak membeli sesuatu secara online, korang kena buat break mengejut. Tahan temptation nak membeli tu kuat-kuat. Jangan checkout terus. Nanti ter-rugi.

Korang kena bukak aplikasi Shopback.

Dan dari situ, baru korang membeli ikut platform mana yang korang dah plan. Gambar kat bawah ni flow serba ringkas cara nak guna aplikasi Shopback.


cara-buat-duit-shopback 

Shopback pulang balik duit?


Betul. Nama dia pun shopback kan. Cumanya portion yang dipulangkan tu tak banyak lah dan bergantung kepada berapa banyak yang korang spent. At least dapat balik ye tak?

Shopback ni untung kat orang yang baru sebab percentage shopback tu lebih tinggi berbanding dengan existing customer. Tapi tak bermakna existing customer rugi, cumanya percentage tu kurang sket. But at least still dapat balik. Lagi satu, shopback banyak bagi voucher untuk mobile user.

Setiap kali pembelian atau transaksi yang berjaya, sebahagian percentage % akan dipulangkan semula kepada akaun Shopback korang.

Percentage ni berbeza-beza mengikut platform tau. Ade yang rendah dan ade yang memang tinggi sampai 30% cashback. Kalau korang nak lebih faham, bukak je shopback.

Contohnya korang beli kasut Nike harga RM400, cashback bagi 6%, So duit korang akan dipulangkan sebanyak RM24. Lebih kurang macam tu. Ni contoh latest transaksi saya selepas menggunakan Shopback.

Jom Dapat Duit Balik!

Transaksi di atas lepas saya booking hotel di agoda. Bila kita guna Shopback untuk shopping apa-apa throught online, saya dah dapat balik RM15.57. Boleh la nak isi minyak jalan-jalan!

Takdelah buta-buta bershopping bagi duit pada seller. At least dapat balik duit korang. Bijak tak? Tentulah!

Platform lain yang support Shopback


Dalam website Shopback, ada banyak lagi platform online shopping yang lain. Contohnya fave (dulu groupon), booking.com (sape yang suka guna website ni booking, boleh dapat 6% cashback tau!), foodpanda (tengah up sekarang), Malaysia Airlines (MAS), Expedia, Senheng, Shopee.. dan banyak lagi.

Korang boleh tengok sendiri di website Shopback.

So boleh la get ready untuk buka akaun Shopback sementara korang tengah baca posting ni. Bila dah ada akaun kan senang. Nak shopping barang je, login Shopback dulu. Lepas tu ikut je flow macam proses How to Used Shopback di atas.

Klik sini untuk buka akaun Shopback 

Cara saya guna shopback


Disebabkan kebanyakan supplier bisnes saya di shopee, saya memang tak pernah lupa nak guna shopback sebab transaksi sekali beli banyak.

1. Saya pergi visit shopee dulu
2. Lepastu pilih barang yang nak dibeli
3. Masukkan barang yang nak beli tadi dalam cart
4. Bukak shopback
5. Pilih shopee
6. Buat pembayaran
7. Selesai

Why korang kena join shopback?

Bagi yang belum pernah join shopback, jom saya kongsikan antara kelebihan join shopback.

  • Berjimat of course 🤑
  • Shopback offer banyak voucher dan promo code (free shipping, discount etc.) especially untuk mobile user
  • New user dapat cashback lebih tinggi
  • New user jugak dapat RM5 percuma lepas berjaya sign up

Klik sini untuk sign-up shopback


Semoga perkongsian ini memberi manfaat kat korang dan boleh berberlanja dengan cara yang lebih bijak dan berjimat. Sape nak bagi? Shopback lah!
Previous Post Next Post