Ok. Artikel kali ni simple je (banyak kali dah ayat ni).

Update: Mulai hujung tahun 2019, korang yang nak guna J&T Express dah tak perlu nak daftar. Shopee dah aktifkan J&T Express ni untuk semua seller shopee.

Abaikan proses daftar J&T Express ni

Saya akan tunjukkan cara nak apply J&T Express Free Shipping Program. Bagi yang belum faham tentang syarikat courier ni, korang boleh baca artikel pengenalan saya di sini. Atau nak shortcut, korang boleh baca review saya selepas menggunakan servis company ni.

Berbalik kepada topik utama kita. Jom daftar free shipping program under J&T Express. Cara dia mudah je. Tekan butang di bawah untuk daftar

Daftar J&T Express

Nanti korang akan nampak paparan macam gambar di bawah ni. So apa lagi, isi tempat kosong sepadu yang mungkin. Kate taip laju....


Bila dah siap isi semua maklumat yang diminta, klik butang SUBMIT kuat-kuat. Lepas tu selesai sudah urusan. Nanti korang kena update la dengan notification dalam aplikasi shopee sebab ade isu yang tak dapat notifikasi tup tup dah activate.

Akaun dah aktif, apa kena buat?

Korang pergi update bahagian my shipping. Tick hijau pada J&T Express [Preferred]. Jangan lupa update ye!  

Semoga apa yang dikongsikan ni bermanfaat untuk korang semua. Kalau ada soalan, tulis kat ruang komen di bawah. Kalau rasa artikel ni bermanfaat, share lah ok supaya lagi ramai dapat manfaat!

Thanks!

Post a Comment

Previous Post Next Post